LIKE PAGE FACEBOOK CILI FM

PENAWAR AJAIB KINI DITEMUI


Kelebihan Garam Buluh beralkali....
Berbeza dgn garam putih kimia...
Garam Buluh penawar darah tinggi...
Garam putih bahaya bagi pengidap darah tinggi jika diambil berlebihan..

Usah biarkan serangan kencing manis menjadi bertambah kronik.
Cegah, rawat dan sembuhkan dengan menggunakan produk Garam Buluh.


Kerap kali diajukan soalan adakah produk Garam Buluh boleh diambil oleh perempuan hamil? Juga ada yang bertanya adakah Garam Buluh diambil oleh kanak-kanak? Selain itu ada yang bertanya, tidak bahayakan pesakit tekanan darah tinggi mengamalkan produk Garam Buluh?
Jawapan untuk semua pertanyaan tersebut tidak membahayakan, boleh diambil atau digunakan oleh sesiapa sahaja. Tidak menjejaskan kesihatan. Malah mampu membantu meningkatkan mutu kesihatan. Memang boleh malah disyorkan untuk membantu meningkatkan mutu kesihatan. Garam Buluh bukan kategori ubat kimia dan tiada istilah terlebih sukatan (dos), hanyalah garam laut yang dijemur di bawah cahaya matahari, dimasukkan ke dalam buluh ditutupi dengan tanah liat. Kemudian melalui beberapa kali proses pembakaran lama untuk menyingkirkan kandungan asid, toksin, logam berat atau radikal bebas.
Garam Buluh memang amat banyak pelbagai kandungan mineral yang dilperlukan oleh badan kita, malah mampu menguatkan sistem imunisasi. Garam Buluh bersifat alkali yang sesuai untuk menutralkan asid dalam badan, menyingkirkan logam berat, toksin atau unsur kimia lain dalam badan yang memasuki bersama makanan atau minuman.
Berdasarkan pendapat beberapa orang pakar kesihatan menjelaskan bahawa badan berasid menjadi punca penyakit kronik. Selain itu unsur radikal bebas jika menjadi sebab penyakit kronik seperti kanser.
Menurut pakar kesihatan juga menekankan bahawa kekurangan kandungan garam mineral dalam badan boleh menjejaskan nilai kesihatan. Badan perlukan kandungan mineral untuk mencegah, merawat dan memulihkan penyakit.
Garam Buluh amat berbeza dengan garam biasa yang diproses secara moden menggunakan bahan kimia sodium dan mempunyai banyak kandungan natrium klorida. Unsur berkenaan bersifat kimia dan asid yang memang menjejaskan kesihatan badan. Badan berasid akan menyebabkan sakit kronik seperti hipertensi, strok, serangan jantung, kanser, ghout, gastrik, migrain dan sebagainya.
Sebagai pengguna, kita perlu menyedari akan hakikat ini. Masing garam itu sifat semulajadi. Masin tidak menjejaskan kesihatan. Kandungan asid dan kimia dalam garam adalah punca 
sebenar yang menyebabkan jatuh sakit.


Oleh itu, mesti menjadi pengguna yang bijak untuk memilih garam yang benar-benar selamat serta bermutu untuk menjaga kesihatan. Garam Buluh menjadi garam pilihan yang amat sesuai dijadikan ramuan perasa untuk masakan juadah di rumah, boleh juga dijadikan campuran dalam minuman. Malahan ada campuran khas dalam kopi mineral untuk dijadikan minuman harian seisi keluarga.
Untuk pertanyaan lanjut dan pesanan produk, 
KLIK SINI


chatbox


Try Relay: the free SMS and picture text app for iPhone.